Zarobit v rapové hře může být dost těžké. Ale dostat se i do světa módy? To může skončit nehezky. Hodně rapových umělců si – nebo se pokusilo – vytvořit svou vlastní oděvní linii. Některé značky posouvají kulturu, jiné v ní pouze existují. Zde jsou některé z nejpozoruhodnějších módních značek vytvořených hip-hopovými umělci.
- JAY Z: Rocawear
V roce 1999 připravoval Jay Z čtvrté studiové album Vol. 3… Life and Times S. Carter, spojil síly s Dame Dashem a společně založili Rocawear. Na začátku 21. století byla značka v hip-hopovém světě obrovská. Ciara, Chris Brown a Three 6 Mafia pomohli inzerovat tuto značku a stala se tak oblíbenější a populárnější. Rocawear se od té doby stává modernější a zaměřuje se na pouliční styly, které jsme viděli od roku 2010, přičemž stále obsahuje toto čisté, klasické logo.
- Puff Daddy: Sean John
V roce 1998 Sean Combs (A.K.A. Puff Daddy, P. Diddy, Puffy atd.) uvedl na trh jednu kolekci sportovního oblečení pod svým jménem Sean John. Kolekce byla úspěšná, což vedlo společnost Combs k vytvoření celé značky kolem ní. Svojí značkou od té doby upustili od podpisového loga a fresh stylu, který byl synonymem hip-hopové módy začátkem 21. století výměnou za novější, modernizovanější a čistší vzhled.
- 50 Cent: G-Unit
50 Cent, který vydal své debutové studiové album Get Rich or Die Tryin‘ v roce 2003, se spolu s Marcem Eckem (zakladatelem streetwearové značky Ecko) spojili a vytvořili oděvní linii G-Unit. Značka byla podobná běžnému stylu rapperů v polovině 00s a představovala mimořádně pytlovité džíny s obrázkem všitým do zadních kapes. Zdá se, že 50 Cent plánoval opětovné uvedení značky na trh jarní kolekcí v roce 2009, ale nikdy k tomu nedošlo.
- Wu-Tang Clan: Wu Wear
S jedním z nejznámějších log v hudební historii je oděvní linie Wu-Tang Wu-Wear, v průběhu let stále populárnější. Toto ikonické „W“ se nadále objevuje na košilích, mikinách, pouzdrech na telefony a téměř na všem, na co si vzpomenete. I když byl člen skupiny Wu-Tang, Method Man, někdy označován jako producent nenávidící značku, nezastavilo ho to. RZA a Cappadonna vytvořili neobvyklou propagační píseň pro značku s názvem Wu Wear: The Garment Renaissance.
- Pharrell: Billionaire Boys Club, Ice Cream
V roce 2005 se Pharrell Williams a japonská módní ikona Nigo spojili a vytvořili streetwearové značky Billionaire Boys Club a Ice Cream. Klub miliardářů začal svou činnost koncem roku 2005 jako partnerská společnost společnosti Nigo s již úspěšným názvem A Bathing Ape (BAPE). Není žádným tajemstvím, že Pharrell je barevná postava (to by vám mohly říci jeho nové grily), BBC i Ice Cream doplňují Pharrellovu jedinečnost. Mnoho z BBC má jeho logo astronauta s trochou jasných barev. Fluorescenční barvy značky od té doby ovlivnily novou vlnu jasných a poutavých streetwearů, které navrhli další zábavné ikony v hip-hopu – včetně Tylera, the Creatora.
- Tyler, the Creator: GOLF
Pojmenovat svou značku oblečení po populárním americkém sportu nemusí být nejlepší nápad, ale v tomto případě to tak není. Tyler uvádí Pharrella jako jeden z jeho největších vlivů v hudbě i módě, což je zjevné při pohledu na tuto linii oblečení. Tyler kombinuje tučné písmo a svou lásku k vynikajícím barvám oblečení. Značka je dokonalým ztvárněním samotného Tylera: funky barvy, někdy kontroverzní vzory a malý náznak nezralosti. Dokonce spolupracoval i s Vans.
- Lil Wayne: Trukfit
V roce 2012 bylo všechno jasné. Lil Wayne pomohl posunout toto hnutí ještě více po této výstřední cestě se svou vlastní značkou oblečení Trukfit. Název pochází z termínu používaného k označení falešného oblečení, protože Wayne chtěl dát tomuto výrazu nový význam. Název značky se stává ironickým, protože mnoho textových návrhů jsou obrysy jiných pouličních značek, s výjimkou názvu Trukfit, který je stylizován tak, aby odpovídal logu.
Kanye West: Yeezy
Hip-hopová móda se vyvinula pozoruhodným způsobem: od baggy značek jako Sean John a Rocawear až po éru jasných barev a skate-inspirovaný streetwear s povolením Pharrella a Tylera. Nyní se to přesunulo do éry minimalismu. Sám Kanye West, módní ikona, která začala módní trendy, jako jsou batohy, kožené tepláky a všechny červené tenisky, se posunul na novou hranici oděvního designu. Jeho linie Yeezy klade velký důraz na tlumené barvy a základní vzory s malými detaily, které dodávají typický Kanyeho vkus. Holé vzory a tlumené barvy posunuly hip-hopový streetwear do nové fáze.
Která značka se vám líbí více? Koupili byste si z ní nějaký kousek?
Dejte nám vědět v komentářích!
#staysafe#staytuned